reklama

Rodos

Pred niečo vyše týždňom som sa vrátil z ostrova Rodos. Bol som tam s kamarátom na dovolenke a rád by som napísal pár slov o tomto krásnom ostrove, ktorý som mal možnosť spoznať. Teda aspon z časti :).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Keďže nápisy „Rent a car“ boli na každom kroku, využili sme i my túto možnosť (pre potenciálnych návštevníkov odporúčam, aby si dali pozor na to, či ich poistenie je kryté na 100%, aby v prípade poistnej udalosti nemali zbytočné výdavky navyše). Auto sme si prenajali na 3 dni, takže sme mali dosť času na to, aby sme prešli celý ostrov.

Ak by som mal ostrov porovnať so Slovenskom, zjednodušene by sa dalo povedať, že to čo je pre nás porovnanie západ – východ, je pre Rodos sever – juh. Na severe bola koncentrácia obyvateľstva, turistické centrá, „život“... Juh bol hneď na prvý dojem menej rozvinutý i menej osídlený. Napriek tomu tiež svojím spôsobom veľmi očarujúci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smerom na juh sme pri cestách stretávali domorodcov, ktorí predávali melóny. Inak, oplatí sa tam kupovať ovocie, ktoré práve dozrieva. Ostatné, ktoré treba dovážať, bolo veľmi, aspoň pre mňa, drahé (pr. strapec hrozna ma vyšiel na 1,5 Eur.). Jeden takýto melón sme si kupovali od staručkého dedka. Kamarát mu dal asi 1,3 Eur, čo bolo asi dvojnásobok ceny, keď nie viac. Keďže ho nedal rozkrojiť, vybehol som za dedkom z auta a snažil sa mu to naznačiť. On bol však v domnení, že nás okradol a že mu to chcem vyčítať, tak mi dával tri rajčiny.. :). Keď som mu gestikuláciou vysvetlil, že to chcem len rozkrájať.. bolo na ňom vidieť úľavu. A keď sme sa po ceste vracali späť, tak nás zdvihnutou pravicou intenzívne zdravil.. :).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na juhu ostrova fúkal silný vietor. Úžasní neboli len surfisti, ktorých tam bolo naozaj požehnane, ale aj blízkosť dvoch morí. Stredozemné more z východu a Egejské more zo západu v istom bode oddeľovala vzdialenosť možno 100 m. Namočiť si ruku v jednom a o pár sekúnd v druhom mori je tiež vec, ktorú človek nezažije dennodenne. Taktiež porovnať rozdielnosť týchto dvoch morí – Stredozemné bolo pokojné, kľudné, čisté... na rozdiel od toho Egejského, v ktorom som sa odvážil kúpať len pri brehu. Chvíľami mi bolo vody len po kolená a chvíľami som nedočiahol na dno.

Tieto dve moria sa nestretávali len na juhu ostrova, ale rovnako aj na úplnom severe, kde sídli hlavné mesto s rovnakým názvom ako ostrov – Rodos. Podľa údajov, ktoré sme mali, v hlavnom meste žije 55 tis. obyvateľov (celkovo na ostrove asi 91 tis. obyvateľov). Odhadujem, že počas letných mesiacov tam je násobne viac ľudí. Keď sme sa z dovolenky v noci vrátili domov na Slovensko a prechádzali prázdnymi ulicami Bratislavy, bol to pre mňa naozaj šok :). V meste Rodos bolo v noci niečo také ako – crowded place. Centrum mesta nebolo príliš veľké (vzhľadom na veľkosť samotného mesta a aj ostrova sa to asi ani nedalo čakať), ale to mu vôbec neubralo na kráse. A pre mňa neuveriteľné bolo to, že keď sme zašli priamo v centre do tých najužších uličiek, tak cez okná sme videli domorodcov ako pozerajú televízor len kúsok od dychtivo peniaze míňajúcich turistov na rôzne suveníry.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

My sme však nebývali v hlavnom meste, ale v asi 15 km vzdialenom Faliraki. Osobne som si ho nazval mestom mladých ľudí. Asi na troch uliciach bola „diskotéka na diskotéke“. Mladé a pekné babenky (a sem tam aj chalani) nás lákali, aby sme si vybrali práve ten ich podnik. Welcome drink bol tiež samozrejmosťou. V jednom z takýchto podnikov sme natrafili aj na Slovenky. (verte alebo nie, naozaj boli najkrajšie :). Zaujímavé bolo ako sa tam dostali. Zaplatili si dovolenku s tým, že sa tam pokúsia nájsť brigádu. Ak sa im to nepodarí, tak sa vrátia domov. Dobrý spôsob ako si nájsť letnú brigádu.. čo poviete? :) ..aspoň mne sa ten nápad zdal úžasný... (bol som na ne istým spôsobom hrdý, že doma neplačú a nečakajú od najsociálnejšej vlády tie najrozmanitejšie dávky). Inak, Slovákov tam majú naozaj radi. Aspoň ja som mal ten dojem (na rozdiel od Angličanov či Nemcov). Možno preto, že nás tam nebolo až tak veľa :). A verte alebo nie..natrafil som naozaj na zanedbateľné množstvo ľudí, ktorí nevedeli, kde je Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za zmienku isto stojí i historické mesto Lindos, do ktorého sa nedá dostať inak ako peši. V dobe vzniku asi nikto nerátal s tým, že by ľudia mohli vymyslieť niečo také ako autá :). Taktiež sme sa boli pozrieť v údolí motýľov (aj keď.. ja som ich tam až toľko nevidel.. je však možné, že to bolo spôsobené mojimi dioptriami :)) a taktiež v historickom meste Kamiras.

Žiaľ, v mojom živote som neabsolvoval zatiaľ veľa dovoleniek, takže nemôžem veľmi porovnávať, napriek tomu si Vám dovolím Rodos odporučiť. Pre mňa to bola skvelá dovolenka s nezabudnuteľnými zážitkami.

Tomáš Eder

Tomáš Eder

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...som približne 9000 dní starý mladík... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu