reklama

Goodbye my home vs. vysťahovalecká vlna

Tak som sa rozhodol! Po dlhšom zvažovaní všetkých výhodných a nevýhodných stránok som dal výpoveď v práci a rozhodol sa skúsiť hľadať šťastie za hranicami...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

...a rozhodovanie to naozaj nebolo ľahké. Veď tu mám rodinu, množstvo priateľov, dobrú prácu, pohodlie, relatívne slušnú stabilitu a ...a nie najhorší výhľad do budúcnosti. Tak prečo tá potreba odísť? Prečo tá večná nespokojnosť so samým sebou?

Hm.. odpoveď sama o sebe možno nie je až taká ťažká ako ťažké je vysvetlenie mojej potreby. Aj keď... možno som to už dosť dlho naznačoval, dosť dlho o tom hovoril, dosť dlho vysvetľoval... a v poslednej dobe mám pocit, že ľudia v mojom okolí ma chápu. Tento pocit pochopenia je pre mňa práve teraz veľmi dôležitý. Urobiť takéto rozhodnutie (pre mňa osobne jedno z najťažších v mojom doterajšom živote) si vyžaduje podporu od blízkych. Práve teraz cítim potrebu mať túto potrebu naozaj silno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lebo... lebo každá minca má dve strany. Aj táto moja „minca“ má svoje výhody... väčšia šanca sa naučiť dobre cudzí jazyk, spoznať množstvo nových ľudí, spoznať a dozvedieť sa viac o živote v inej krajine, viac sa osamostatniť a spoliehať sa na svoje sily...Ale rovnako má aj svoje tienisté stránky... k tým vyššie menovaným by som pridal jednu materialistickú... investovanie značnej časti mojich úspor do tejto „srandy“ s neistým výsledkom... (schválne hovorím o investícii!).

Ale...už nie je čas na porovnávania. Už som sa rozhodol. Už musím ísť ďalej, musím sa sústrediť na pozitívne myslenie a na čo najlepšie zhodnotenie tejto investície. Každopádne, človek sa môže poučiť a veľa naučiť aj zo zlej investície.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri tomto všetkom ma tak trochu mrzí, ak niektorí politici využívajú (a možno až zneužívajú) túto skutočnosť na predvolebnú kampaň a hovoria o exoduse, resp. o ďalšej vysťahovaleckej vlne. Možno niektorí ľudia naozaj odchádzajú von, lebo na Slovensku nevidia perspektívu. A možno ich nie je ani menšina. ...a možno je to dokonca aj módny trend...hovoriť o Slovensku ako o neperspektívnej krajine.

Ja to však vidím inak. Chcem sa sem vrátiť. Len rovnako teraz chcem spoznať aspoň kúsok inej časti našej planéty, získať skúsenosti a potom sa sem, dúfam, že silnejší po všetkých stránkach, vrátiť.

Preto prosím všetkých politikov, aby nezneužívali môj odchod ako nástroj svojich (v mnohých prípadoch doteraz nenaplnených) osobných ambícií.

Tomáš Eder

Tomáš Eder

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...som približne 9000 dní starý mladík... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu